Zaman İçinde Yolculuk
24.03.2015 - 01.05.2015
Atlas Sanat Galeri'si birbirinden farklı zaman dilimlerinde gerçekleştirilen sergilerden oluşan yeni seçkiyi, "Zaman İçinde Yolculuk" başlığı altında bir araya getirdi. Sanatçılar, çeşitli tema ve bakış açılarıyla insana, doğaya ve güncel dünyaya ait izlenimlerini kültürel bir miras olarak bırakırlar. Yoğun bir ilgi ve tutkuyla ortaya konulan, geçmişe ve geleceğe dönük olarak dönem dönem ortaya çıkardıkları bu yaratılar, çeşitlilikleriyle, özgünlükleriyle kültürel bellek oluşturmak adına önemli bir adımdır. Yapıtlarıyla bu sergide yer alan Zafer Gençaydın, yaşama ve sanata dinamik bir süreç olarak bakmaktadır. Çalışmalarında her şey devingen ve gerilim yüklüdür. İnsan, doğa ve toplumsal olayların dramatiğini yansıtan çalışmalarda, iç dünyasının katıksız dışavurumu hissedilir. Tayfun Pirselimoğlu '...ve gemi batıyor' da izini sürdüğü bu çağın trajedisini, içinde can yakıcı kara bir humour taşıyan bir üslupla aktarırken, 'Savaş Alanı' serisiyle insan eliyle yaratılmış kötülükleri imleyen hikâyelerinin izdüşümlerinden çalışmalarla bu seçkide yer alıyor. Nazan Sönmez'in çalışmalarında kentsel yaşam baskısının sıkıştırdığı bireyin, doğada özgürlüğünü bulması ve sosyalleşme telaşının dinginliğe dönüşmesinin mücadelesi vardır. İmge olarak ağaç, çakırdikenleri, lirik ve içten tarzıyla Anadolu manzaralarının izlenimleri hissedilir. Postmodernizm'in "simülasyon" kavramını çalışmalarına konu edinen Tansel Türkdoğan'da biçimler ve görüntüler "bir şeylere" işaret ederken kendi iç hesaplaşmalarıyla düşünsel boyutta anlam kazanırlar. Durumlar, benzerlikler, kimlikler ve işaretler kendilerini sergilerken, deşifre edilmezler. Sanatçı, çağdaş sanatın "maskeleme" sorunlarıyla tekrar hesaplaşarak sahip olunmayana sahipmiş gibi duran transparan izlerde olmayana gönderme yapar. Öznel deneyimleri kadar yakın çevresindeki kimi olguları, durumları çalışmalarının odağına alan mitolojik, otobiyografik ve antropolojik referanslarla yola çıkan, sıra dışı malzeme ve temalarını geleneği tersten okuma yoluyla biçimlendiren Ayşe Sibel Kedik ise, yerleşik düşünme modellerinin arızalı yanlarına dikkat çekmektedir.